Den pædagogiske tilgang
Med udgangspunkt i den enkelte møder vi de unge med en multipædagogisk tilgang, og det daglige fokus:
- Systemisk tilgang
- Løsningsfokuseret tilgang
- Narrativ tilgang
- Anerkendende tilgang(e)
- Kognitiv tilgang
- Jeg- støttende samtaler
Vi anerkender, at der ikke er to mennesker der er ens, og derfor er der heller ikke to unge, der behandles ens. Udgangspunktet for forskelsbehandlingen ligger i den enkelte unges udvikling, adfærd og behov.
Vi udfordrer den unges tidligere handlemønstre, og igennem en sund balance mellem tryghed og frustrationer, styrker vi den unges selvtillid, selvværd og sociale motivation.
Vi arbejder målrettet med de unges skolegang og sociale relationer, for at skabe basis for et godt og selvforsørgende voksenliv. Vi tilstræber, at de unge får en aktiv hverdag, hvor de dyrker sport, musik og meget mere alt efter interesse. Vi arbejder med deres sociale kompetencer, så de oplever et godt og stabilt socialt netværk.
Støttende relationer
Fællesskabet på Aabrinken skal styrke de enkelte. Således skal Aabrinken altid være et rart sted at bo.
Vi ser det som vores ansvar, at sikre den unge får den nødvendige ro og de rammer, som denne har brug for at kunne udvikle sig.
Igennem god kommunikation, gensidig respekt og en aktiv hverdag, motiverer vi de unge til at bygge stabile sociale netværk og tage ansvar for sig selv.
Vores mål
Vores målsætninger er, at de unge skal opleve livsglæde og meningsfuldhed med deres liv og på sigt vil blive i stand til at leve et selvstændigt voksenliv med gode perspektiver og ambitioner.